Festivaler och sant

Var andra dag i Mumbai var, tro det eller ej, valdigt lyckad. Det var Holi i stan, vilket ar en festival dar alla kastar fargpulver pa varandra. Innan vi forstod vad det handlade om var det makta forvirrande med alla roda, rosa, blaa och silvriga manniskor som slantrade runt pa stan och ropade "Happi Holi" till oss. (i borjan trodde vi att det var en forkortning av Happ holiday...
 
Vi tog oss ner till Chowpatti beach dar vi hade hort talas om myllrande folkliv. Vilket stamde valdigt bra. Dar blev vi indragna i Holi-firandet, da nagon lite vagligare kille i ett av gangen kom fram och sa "happi Holi!" och darefter smetade farg i hela ansiktet pa oss. Och nar en hade borjat... 

Efter lite mat gick vi en promenad langs Marine Drive, for att sedan vid solnedgangen atervanda till Chowpatti, dar det nu myllrade av folk, familjer och gang, gamla som unga. Det saldes grillad majs, chaithe, vindsnurror, ballonger m.m.

 Kvallen avslutades pa en liten restaurang dar vi at god middag och drack 8(!)% ol.

Slutet gott allting gott?
Tva timmar efter att vi hade lagt oss vaknade jag av ett overvaldigande illamaende... Delimagen var redan ifatt oss... En riktig mardromsnatt dar jag och Maria turades om toaletten och halde i oss otroliga mangder vatten. 

I skrivande stund, mer an ett dygn senare, sa ar jag fortfarande svag i kroppen och illamaendet ligger lite luften, men allt som allt mar jag okej och Maria verkar ma bra nu. Vi har sovit ut ordentligt pa ett finare hotell med odentlig dusch och skona sangar. Vart det!

Idag tankte vi forsoka fa tag pa de dar biljetterna till Goa. Vi langtar fruktansvart mycket efter lite lugn nu. 

Bilder kommer upp sa fort vi har tid och ork. Maria kanske till och med har det idag?

Puss och Kram pa er dar hemma. Jag saknar er!

/ Julia 

Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

Jag läste om den där festivalen i reseguiden och tyckte att den lät kul. Känns häftigt att ni fick fick uppleva den. Det var nummer ett av allt ni ska få vara med om. Kramar från Eva

2010-03-03 @ 21:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0